Практичні роботи
на уроках природознавства
Крім дослідів у початкових класах проводять різні
практичні роботи в класі, на шкільному подвір’ї, географічному майданчику,
навчально-дослідній ділянці. Практичні роботи проводяться як на уроках, так і
під час екскурсій.
Практична робота – це безпосередня діяльність учнів,
під час якої закріплюється вивчений матеріал та набуваються певні практичні
уміння і навички. Матеріал практичних робіт має бути доступним для учнів, слід
здійснювати краєзнавчий підхід при відборі матеріалу, враховувати сезонність
робіт, пов’язувати з життям учнів, а також практичні роботи повинні мати і
суспільно-корисну спрямованість.
Види практичних робіт:
1. За місцем проведення:
а) у класі;
б) у природі;
в) у куточку живої природи;
г) на навчально-дослідній ділянці;
д) на географічному майданчику;
е) у краєзнавчому куточку.
2. За організаційними формами:
а) індивідуальні;
б) групові;
в) фронтальні.
Основне значення практичних робіт – засвоєння учнями
програмового матеріалу, вироблення умінь і навичок у процесі виконання
практичних робіт, підготовка учнів до праці. Уроки з практичними роботами по
вирощуванню рослин проводять на навчально-дослідній ділянці, за темою
«Горизонт» - на шкільному подвір’ї, а за темами «План», «Масштаб», «Карта» - у
класі. Практичні роботи потрібні для закріплення набутих під час уроку знань
або для повторення навчального матеріалу.
Зміст практичних робіт визначається темою і задачами
уроку. Перед проведенням практичної роботи вчитель ознайомлює учнів з завданням
практичної роботи, мотивує їх для виконання роботи, проводить інструктаж. За
необхідності послідовність практичної роботи можна записати на дошці або
роздати дітям на парти інструкції до виконання роботи. Виконують учні роботу
самостійно, але під наглядом вчителя. За необхідності вчитель надає
індивідуальну допомогу. Після виконання практичні роботи учнів перевіряються,
робляться висновки, роботи оцінюються.
Джерело:
helpiks.org›3-63603.html
|